Вітання з Всесвітнім днем волонтера!

Дорогі тьютори факультету психології, у Всесвітній день волонтера, який
відзначають щороку 5 грудня, хочемо висловити вам особливу подяку і шанування!!!
Ви- the best!!!
І хоч на фото представлені не всі, та кожен з вас у нашому серці (це я від імені
професорсько-викладацького складу) і в серцях студентів, які хоч раз з вами
поспілкувалися. Ми радіємо вашому зростанню, вашим успіхам, розпочатій
практичній діяльності, перемогам, вашій затребуваності.
Тьюторинг є однією з давніх практик, яка допомагає студентській спільноті
усвідомлено та мотивовано опановувати нові знання, здобувати фахові навички. В
Україні практика тьюторингу набирає обертів. В нашому університеті, зокрема на
факультеті психології, здійснюється на волонтерських засадах кращими студентами.
Тьютор (англ. tutor від лат. tueor – спостерігаю, піклуюся) і студент є
рівноправними партнерами у спілкуванні (принцип «рівний рівному»). Їх поєднує
прагнення до навчання та розвитку. Тьюторіали (зустрічі тьютора з студентом)
відбуваються у форматі бесіди, переписки у месенджерах, тренінгу, консультації.
Позиція тьютора в освітньому процесі відрізняється тим, що студент взаємодіє з ним,
виходячи з власного самовизначення, тоді як з іншими суб’єктами навчальної
діяльності він взаємодіє згідно зі своєю освітньою програмою.
Ми поцікавилися у наших студентів про те, ким тьютор є для них. Отож, в
уявленнях наших студентів тьютор – це найближчий порадник, наставник і помічник в
усіх труднощах, хороший друг, це старша сестра по навчанню, якій можна розповісти
те, чого не скажеш викладачу.
Запитання, теми тьюторіалів різноманітні і стосуються як навчання, так і
особистого життя:

 розібратися з правилами навчання в університеті й вирішити організаційні
питання
 розвиток соціальних навичок
 підготовка до семінарів
 допомога в організації науково-дослідної роботи, у виборі предметів
 участь у різноманітних конкурсах та програмах
 допомога у налагодженні взаємин з студентами і викладачами
 особисті питання, які стосуються взаємин у сім’ї.
З відповідей опитуваних ми бачимо, що тьютор виконує ряд функцій у своїй
діяльності, а саме: організаторську, інформаційну, комунікативну, розвивальну,
сприяє адаптації до змін, згуртованості груп.
З уведенням дистанційної форми навчання тьютори-волонтери започаткували
групові онлайн-тренінги, а на початку цього навчального року за підтримки
керівництва факультету упровадили тренінги адаптації для студентів 1 та 2 курсів на
Вовчинецьких пагорбах. Нещодавно тьютори провели наступну серію тренінгів з
питань мотивації та ефективності навчання, управління емоціями, самоорганізації,
налагодження стосунків.
Для самих тьюторів – це можливість професійно зростати, закріплювати
лідерські компетентності, навички наставництва, емпатійного спілкування, командної
роботи, самопрезентації, здобуття тренерської практики.